Yolanda Peransi, graduada del màster: “El màster m’ha permès fer el canvi laboral que tant desitjava”

30 abril, 2021
La graduada Yolanda Peransi ens explica tant la seva trajectòria acadèmica com la professional. Recorda tot el seu progrés des que va començar el Màster Universitari de Comunicació Corporativa, protocol i esdeveniments, i a més a més ens fa un esbós del seu Treball Final de Màster (TFM)

Ens pots explicar, breument, quina és la teva trajectòria acadèmica i professional?

Vaig realitzar els estudis en Enginyeria Tècnica de Telecomunicacions i Enginyeria Superior Electrònica, les dues en Especialitat d’Imatge i So, a la Universitat La Salle, Ramon Llull, a Barcelona.

Sempre m’ha interessat moltíssim el món de la televisió. Vaig entrar a treballar a Televisió de Catalunya un cop finalitzats els estudis en el moment que es va inaugurar el canal 324, i va coincidir amb tot el desenvolupament digital de la televisió. Des d’aleshores he estat treballant des de la vessant tècnica. Pocs anys després vaig estudiar la Llicenciatura en Comunicació Audiovisual a la UOC, perquè volia ampliar els meus coneixements audiovisuals.

Què et va dur a començar a estudiar el Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments de la UOC?

Després d’haver fet una aturada laboral durant cinc anys d’excedència per maternitat, vaig sentir la necessitat de fer un canvi professional dins del món de la televisióSentia la necessitat de seguir ampliant els meus coneixements des de la vessant més comunicativa. Vaig veure que la UOC oferia aquest Màster Universitari de Comunicació Corporativa, Protocol i Esdeveniments, i em va semblar la millor opció per poder fer un canvi professional cap a aquest àmbit.

En què va consistir el teu Treball Final de Màster (TFM) i què et va dur a triar-ne el tema?

El meu Treball Final de Màster (TFM) va consistir en l’elaboració d’un pla de Comunicació Interna entre unes determinades àrees de la Televisió de Catalunya, en particular l’àrea tècnica i la resta de departaments de la casa. Després de disset anys treballant a l’àrea d’explotació de Sistemes i Equips de Comunicació Audiovisual, he pogut percebre aquesta possibilitat de millora comunicativa entre aquestes dues àrees tan diferents i tan relacionades a la vegada entre elles.

Com han incidit els teus estudis a la UOC en la teva carrera professional?

El màster m’ha permès fer el canvi laboral que tant desitjava i poder-me reorientar professionalment cap al món de la Comunicació Corporativa. Actualment estic treballant en el departament de Comunicació Interna de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA).

Actualment et trobes immersa en un projecte professional d’envergadura dins la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals. El pots explicar?

Des del departament de Comunicació Interna estem duent a terme una remodelació de tot el portal Intern de la CCMA. Som conscients de la importància que té una bona comunicació interna en l’àmbit laboral. Volem donar-li un nou aspecte, més dinàmic, més bidireccional, que aporti noves utilitats, en definitiva, que l’usuari trobi en el seu portal tot allò que necessita per treballar i per estar informat de tot el que passa a la seva organització.