Fes-te voluntari del programa de la UOC d’acollida de persones refugiades

19/07/2018

Moltes persones refugiades tenen dificultats per a poder accedir als estudis universitaris. Per això la UOC ofereix beques d’estudi, perquè aquestes persones que s’han vist forçades a deixar casa seva puguin reconstruir la seva trajectòria de vida.

Si pertanys a la comunitat UOC (estudiants, alumni, professors, consultors, investigadors i personal de gestió), pots fer-te voluntari i acompanyar-los aquest curs per fer-los més fàcil l’experiència d’estudiar a la UOC.

Voluntariat

Quines són les tasques dels voluntaris?

• Acollir i acompanyar l’estudiant durant la seva experiència acadèmica a la UOC.
  • Facilitar la integració en la comunitat universitària.
  • Assessorar l’estudiant sobre quins canals són els adequats per a fer arribar les seves consultes en processos i tràmits de la universitat.
  • Fomentar que els estudiants siguin autònoms en l’ús del campus virtual i en la gestió de la seva agenda acadèmica.
  • Establir els temps i les vies de comunicació amb l’estudiant.
  • Detectar els signes de desmotivació de l’estudiant i informar-ne la UOC.
  • Participar en les trobades i sessions del programa presencialment o virtualment.
  • Comunicar-se periòdicament amb la UOC per fer seguiment de la tasca com a acompanyant i per fer-ne arribar qualsevol informació que es consideri oportuna.
  • Respectar el dret a la intimitat de l’estudiant i tenir en compte les qüestions de seguretat de les dades personals.

Fer aquest voluntariat et servirà per a conèixer persones d’altres països i realitats molt diferents, per a fomentar l’intercanvi entre cultures, per a créixer en l’àmbit personal i millorar capacitats com l’empatia, l’escolta activa o la comunicació intercultural i, fins i tot, per a fer nous amics!

Per a viure aquesta experiència i participar en el programa com a voluntari, inscriu-te des d’aquest formulari.

Tècnica de Comunicació Corporativa.